Amunt: El laboratori
Eines informàtiques
- Per veure quina és la manera de cridar una funció, considera el
programa ``exemple1.c'', que calcula l'àrea d'un triangle.
- Identifica el prototip que es troba al començament del
programa i treu-lo. Es pot compilar sense això? Has de treure alguna cosa
més per a que el programa es pugui compilar? Un cop fet això, el programa
funciona exactament com al començament?
- Modifica el programa de manera que calculi el volum d'un
paral.lepíped.
- Una de les estructures de control més útils en C es el bucle for. El programa ``exemple2.c'' ens ajudarà a entendre com funciona.
Si executem aquest programa, sortiran per la pantalla els vint primers
nombres naturals.
- Sense tocar cap nombre del programa, fes que només sortin
els primers 19 nombres naturals.
- Modifica el programa per a que els nombres surtin de dos en
dos, però sense passar del 20.
- Torna a modificar el programa per a que els nombres vagin
augmentant de 0.1 en 0.1. Quin paper juga la ``d'' del ``format''? Anota
la lletra que cal posar per imprimir nombres reals.
- El programa ``exemple3.c'' escriu dades en un fitxer.
- Troba una manera d'examinar les dades que imprimeix el
programa.
- Modifica el programa de manera que escrigui el mateix
nombre, dues vegades seguides a la mateixa línia.
- Quant val la mitja dels dels 15 primers nombres naturals. Modifica
el programa ``exemple4.c'' per trobar la resposta (fer-ho mentalment és
massa fàcil).
- Modifica el programa ``exemple5.c'' de manera que llegeixi només els
tres primers nombres del fitxer ``exemple5.dat''. El bloc d'instruccions
que hi ha després de la instrucció while s'executa abans o després
d'avaluar-se la condició continguda en aquesta intrucció? Per cert, et
caldrà crear-te tu mateix un fitxer ``exemple5.dat'' format per una
columna de més de 3 nombres. Pots fer-ho manualment o modificant el
programa ``exemple3.dat''.
- El programa ``exemple6.c'' està pensat per treballar amb els
operadors relacionals.
- Substitueix l'operador == per !=. Que significa aquest
operador? Continua modificant el programa de manera que al final el seu
comportament sigui el mateix que el del programa original.
- Fes ara un petit programa que digui quin dels dos nombres es
més gran i quin és més petit.
- Modifica el programa ``exemple7.c'' de manera que pugui substituir
un joc de dos daus. Això vol dir que el seu resultat ha de ser un nombre
aleatori entre 2 i 12 i el resultat més probable el 6, entre d'altres
característiques.
- Modifica el programa ``exemple3.c'' per a que escrigui un fitxer amb
unes cent files i tres columnes: la primera amb nombres de a ,
la segona amb el sinus de la primera columna i la tercera amb el cosinus.
Representa el resultat amb el programa GNUPLOT.
- Representa la funció en tres dimensions amb el programa
GNUPLOT.
Amunt: El laboratori
Taller de simulació medi ambiental
2002-02-12