Activitats

  1. Segons l'esquema que hem vist a la subsecció 1.2, com classificaries l'ús lúdic (bany, pesca, turisme fluvial, ...) dels rius.

  2. Busca informació sobre el diòxid de sofre ($SO_2$). Comenta breument on s'emet i com reacciona amb l'agua de pluja. Creus que intensifica o que disminueix l'efecte del diòxid de carboni ($CO_2$)?

  3. Considera el cas de la Fig. 3, però suposant que per comptes d'un abocament $T$ hi va a parar un flux d'aigua de cabal $R_0$ i amb una concentració de contaminant $C_0$. Com caldria expressar les Eqs. 910?

  4. Tornem a l'Eq. 10. Troba una expressió per a $C/C_0$ i digues quines propietats matemàtiques li trobes (per exemple, si és positiva, negativa, creixent, decreixent, si té cotes superiors o inferiors, ...). Explica qualitativament com varia en funció de $\lambda$ i en funció de $V$ si la resta de paràmetres adopten valors arbitraris.

  5. Basant-te en el que has vist en la unitat sobre propagació de contaminants al sòl, amplia el model del llac, per tenir en compte l'estratificació, utilitzant un model de capses amb fluxos proporcionals als seus continguts.

  6. Realitza les activitats descrites al guió de pràctiques corresponent a aquesta unitat.

Taller de simulació medi ambiental
2009-02-27