Proper: Exercicis d'autocomprovació
Amunt: Taller de simulació medi-ambiental
Previ: Referències addicionals
- Segons l'esquema que hem vist a la
subsecció 1.2, com classificaries l'ús lúdic (bany, pesca, turisme
fluvial, ...) dels rius.
- Busca informació sobre el diòxid de sofre (
).
Comenta breument on s'emet i com reacciona amb l'agua de pluja. Creus que
intensifica o que disminueix l'efecte del diòxid de carboni (
)?
- Considera el cas de la Fig. 3, però
suposant que per comptes d'un abocament
hi va a parar un flux d'aigua
de cabal
i amb una concentració de contaminant
. Com caldria
expressar les Eqs. 9 i 10?
- Tornem a l'Eq. 10. Troba una expressió
per a
i digues quines propietats matemàtiques li trobes (per
exemple, si és positiva, negativa, creixent, decreixent, si té cotes
superiors o inferiors, ...). Explica qualitativament com varia en
funció de
i en funció de
si la resta de paràmetres adopten
valors arbitraris.
- Basant-te en el que has vist en la unitat sobre
propagació de contaminants al sòl, amplia el model del llac, per tenir en
compte l'estratificació, utilitzant un model de capses amb fluxos
proporcionals als seus continguts.
- Realitza les activitats descrites al guió de pràctiques corresponent a
aquesta unitat.
Proper: Exercicis d'autocomprovació
Amunt: Taller de simulació medi-ambiental
Previ: Referències addicionals
Taller de simulació medi ambiental
2002-02-12